کولر گازی اسپلیت چیست؟
نوشته شده توسط : zg

یک کولر گازی اسپلیت از دو قسمت اصلی تشکیل شده است - یک کمپرسور واقع در خارج و یک واحد داخلی برای خروجی هوا. بر خلاف داکت اسپلیت که به یک سری کانالهای متصل به شبکه در سراسر سقف نیاز دارد ، کولرهای گازی اسپلیت به مجموعه ای از لوله ها متصل می شوند تا فضای خارجی را به واحد داخلی متصل کنند و به همین دلیل از آن به عنوان یک سیستم تهویه مطبوع مینی اسپلیت بدون کانال یاد می شود. مبرد از طریق لوله های مسی پراکنده می شود که در سیستم چرخش می یابد تا هوای گرم یا سرد تولید کند.

کولر گازی اسپلیت

از نظر انرژی ، یک سیستم تقسیم شده با بالاترین درجه ENERGY STAR نه تنها به سیستم شما امکان می دهد تا انرژی بیشتری داشته باشد ، بلکه به تمیز حفظ محیط زیست کمک می کند و با کاهش مصرف انرژی هزینه قبض برق مصرفی را کاهش می دهد.

اگر زمان نصب یک واحد AC جدید ، کولر گازی اسپلیت جدید یا زمان جایگزینی کولر گازی اسپلیت قدیمی با سیستم کارآمدتر از قبل فرا رسیده است ، در اینجا یک گزینه کارآمد برای مصرف انرژی وجود دارد که می خواهید در نظر بگیرید. یکی از رایج ترین سیستم های تهویه مطبوع که در خانه ها بدون کانال کشی به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر این به سیستم گرمایشی و سرمایشی فعلی شما کمک می کند ، سیستم کولر گازی اسپلیت است.

انتخاب کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت را می توان از فروشنده های گوناگونی خرید. برای خرید اسپلیت از یک شرکت تهویه مطبوع خصوصی ، یک خرده فروشی که فقط در سیستم های تهویه مطبوع تخصص دارد ، یک خرده فروش مانند یک فروشگاه بزرگ یا یک شرکت ، یا می توانید بصورت آنلاین خریداری کنید. صرف نظر از اینکه کولر گازی را از کجا خریداری می کنید ، حتما قبل از خرید ، اطلاعات لازم را در ابعاد ، اندازه و ظرفیت آن داشته باشید.

یک گام مهم در تصمیم گیری برای خرید ، انتخاب کولر گازی اسپلیت با اندازه مناسب است. این زمانی است که شما به خدمات تخصصی یک متخصص نیاز دارید.

جایگزینی برای داشتن اندازه گیری یک پیمانکار معتبر خصوصی ، اندازه گیری هر اتاق را خودتان انجام دهید. اطلاعات را به خرده فروشی که در آن واحد را خریداری می کنید ببرید و از کارکنان واجد شرایط آنها برای نصب سیستم AC جدید به شما مشاوره می دهند.

هر کدام از گزینه ها را که انتخاب کنید ، انتخاب کولر گازی با ظرفیت مناسب در صرفه جویی در مصرف برق و کاهش هزینه ها تاثیر بسیاری دارد.

هنگامی که پیمانکار یا متخصص خرده فروشی واحد اندازه صحیح لازم را برای گرم کردن و خنک کردن خانه تعیین کرد ، چند دقیقه وقت بگذارید تا در مورد بازده انرژی تمام واحدهایی که در نظر دارید تحقیق کنید. رتبه بندی انرژی یا برچسب ENERGY STAR  متصل به هر دستگاه را بررسی کنید. این اطلاعات به شما در تصمیم گیری نهایی کمک می کند.

نصب کولر گازی اسپلیت

یک نکته مهم که باید بخاطر بسپارید نصب صحیح کولر گازی اسپلیت بدون مجرای جدید است. اگر به درستی نصب نشود ، سه اتفاق می افتد.

  1. این سیستم در ظرفیت واقعی خود گرم و خنک کننده نخواهد بود.
  2. چون کارایی موفقی ندارد ، افزایش قبض برق را تجربه خواهید کرد.
  3. مانند اکثر دستگاه ها ، اگر دستگاه به روشی که برای کار طراحی شده است کار نکند ، فشار اضافی باعث کاهش عمر دستگاه می شود.

مزایای کولر گازی اسپلیت


اگر خانه شما کانال کشی ندارد ، کولر گازی اسپیلت گزینه خوبی است زیرا هزینه اضافی نصب کانال در هر اتاق را متحمل نمی شوید.

سیستم واحد در یک منطقه کوچک به خوبی کار می کند و گرمایش یا سرمایش کافی را فراهم می کند. استفاده از آن به همراه منابع دیگر می تواند دمای محیط را خوشایند و دلنشین کند.

یک مزیت بزرگ برای سیستم های تهویه مطبوع اسپلیت ، گزینه توسعه سیستم با خروجی هوای اضافی برای اتاق های دیگر است. هر یک از آنها دارای ترموستات مخصوص به خود است که به شما امکان می دهد تا در صورت لزوم کنترل فردی روشن یا خاموش شود که به آن نصب کولر گازی مولتی اسپلیت نیز می گویند.

با خروجی های اضافی هوا ، تنها نصب اضافی لازم لوله مسی است که کمپرسور خارجی را به هر خروجی هوا متصل می کند.

از سرمایه گذاری خود محافظت کنید

نکته اصلی این است که از سرمایه گذاری خود فقط با استفاده از خدمات یک پیمانکار مجاز یا یک نماینده معتبر برای انجام نصب محافظت کنید. اگر تصمیم دارید خودتان این کار را انجام دهید یا فردی غیرمجاز را برای انجام کار استخدام کنید ، در بیشتر موارد ، ضمانت کولر گازی اسپلیت را باطل می کنید. در صورت خرابی یا سو عملکرد سیستم ، ضمانت باطل هیچ فایده ای نخواهد داشت. این کار را از ابتدا شروع کنید و نصب کولر گازی اسپلیت را به یک فرد دارای مجوز و با تجربه بسپارید.

به خاطر داشته باشید شخصی که نصب را انجام می دهد با یک مبرد کار خواهد کرد. آنها ممکن است نیاز به داشتن مبرد داشته باشند پروانه ای که ثابت می کند آنها صلاحیت اداره ، نصب ، حذف یا دفع مواد را دارند. کولر گازی اسپلیت ممکن است یک سیستم تهویه مطبوع سنتی فرض شود اما ثابت شده است که گزینه ای مقرون به صرفه برای خانه هایی است که فاقد کانال هستند. همراه با سایر اشکال گرمایش یا سرمایش ، مانند کولر گازی پرتابل یا پنجره ای و کولر گازی ایستاده و... این دستگاه در اشکال متفاوت به شما کمک می کند ضمن کاهش برق مصرفی و هزینه برق هوایی خنک و مطبوع را برای شما به ارمغان می آورد.

اطلاعات فنی و تخصصی و قیمت کولر گازی در انواع برند ها ، مدل ها و ظرفیت ها را در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید.





:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: برچسب‌ها: کولر گازی , کولر گازی اسپلیت , قیمت کولر گازی , فروش کولر گازی , خرید کولر گازی , کولر گازی اینورتر , کولر گازی ایستاده , کولر گازی پرتابل ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: